Zuzanna Gajewska: Potomkowie pierwszej czarownicy

potomkowie

Cztery zupełnie różne od siebie dziewczęta: Magda, Kornelia, Matylda i Basia w dniu rozpoczęcia roku akademickiego zostają uwięzione w zepsutej windzie. To staje się początkiem serii niezwykłych wydarzeń oraz niezwykłej przyjaźni, a także prowadzi do odkrycia zaskakujących sekretów rodzinnych jeszcze z początków państwa polskiego.

Przygoda, wątek kryminalny, słowiańskie mity, tajemnice rodzinne, dziewczyńska przyjaźń i odrobina romansu.

To wszystko znajdziecie w powieści Zuzanny Gajewskiej pt. „Potomkowie pierwszej czarownicy”.

Historię tę klasyfikuję jako sympatyczną opowieść fantasy dla młodzieży, choć moja mama również bardzo się wciągnęła w lekturę, do tego stopnia, że ustawicznie podkradała mi książkę sprzed nosa;).

To, co dla mnie jest tu najciekawsze, to fakt, że wątek  główny oparty jest na dawnych słowiańskich wierzeniach, które zawsze bardzo mnie interesowały. Kiedy byłam nastolatką, bardzo mnie fascynowały powieści Ewy Nowackiej, która lubuje się w takich klimatach. Niestety jeśli chodzi przystępną literaturę fachową na ten temat – bardzo o nią ciężko, co jest dość zniechęcające do badań, przynajmniej dla mnie. A może jestem po prostu trochę leniwa;).

Zuzanna Gajewska w 2012 roku wygrała konkurs „Elbląski Rękopis Roku” Fundacji Elbląg, w którym główną nagrodą było wydanie powieści. Niestety, co wydaje mi się trochę rozmijać z celem, nie można jej sprzedawać (po co wydawać komuś książkę, skoro nie daje mu się możliwości jej udostępniania?).

Na szczęście, pomysłowa autorka, na co dzień blogerka (Szufladopółka) i redaktor naczelna portalu e-Kulturalni.pl (gdzie zdarza mi się czasem opublikować to i owo :)) wymyśliła sposób, jak trochę rozpropagować swoje dzieło, czyli akcję „Moja książka w Waszych rękach, o której możecie przeczytać TU, w której wzięło już udział kilka blogów recenzenckich.

Zapraszam do kontaktu, gdyby ktoś miał ochotę na kontynuację zabawy. Oto mój adres mailowy: aggornik@gmail.com.

20140418_143600

 

 

7 thoughts on “Zuzanna Gajewska: Potomkowie pierwszej czarownicy

  1. Recientemente, leí tu sitio para poco más o menos 2
    meses, están ahora volver a helminto, Felicidades, usted eternamente tiene la misma calidad, esta
    vez se escape mientras la lectura y aprobar a manera lector!
    Adicionar a Favoritos

Leave a Reply

